BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / De Wereldreis / Vietnam / Floating Market Mekong Delta

Floating Market Mekong Delta

Dare2Travel Vietnam Mekong Delta Floating Market Drijvende Markt Can ThoOm onze reis in Vietnam af te sluiten wilden we heel graag nog een ‘floating market’ ofwel drijvende markt bezoeken. Na 2 nachten in Saigon zijn we samen met Patrick en 2 Poolse meiden richting de Mekong Delta gegaan voor een tour van 2 dagen en 1 nacht. In een overvolle minivan reden we in een paar uur naar de eerste stop van de tour.

Onderdeel van de tour was een kokosfabriek, een bedrijf waar ze rijstpapier maken en verwerken en een imker waar we thee met honing konden proeven. Daar hielden ze bovendien ook nog verschillende reptielen zoals krokodillen en slangen. Daniel was zo stoer om de krokodillen een hapje eten te voeren en Patrick en Nancy overwonnen hun angst door met een grote slang op de foto te gaan. Daniel vond dat niet zo’n goed plan en bleef op veilige afstand.. haha!

De volgende ochtend stond dan eindelijk de floating market op het programma. Helaas begon deze pas om 8 uur s’ochtends terwijl we hadden vernomen dat de oorspronkelijke floating market al veel eerder (rond een uur of 4 á 5 ’s morgens) zou beginnen. Hierdoor hebben wij het ontbijt overgeslagen en een local ingeschakeld om ons om half 5 richting de floating market te varen met zijn bootje. Dat werd dus omDare2Travel Vietnam Mekong Delta Floating Market Drijvende Markt Can Tho half 4 de wekker zetten! Nog in het donker liepen we met Patrick en de 2 Poolse meiden richting de boot en voeren we tegen zonsopgang naar de floating market. Niet lang daarna kwamen we de eerste verkoopster tegen die zich met haar boot aan die van ons vastbond, hier hebben we een verse kokosnoot gekocht voor nog geen 50 cent. Met het ontbijt is het dus alsnog goedgekomen door alle heerlijke lokale snacks en fruit van de marktverkopers! Heel leuk om te zien hoe alle locals onderhandelen en verkopen vanaf hun bootjes. Na ongeveer 2 uur kwamen we onze gids tegen op de markt met een veel grote toeristen boot. Blij dat we waren dat we zelf initiatief hadden genomen, aangezien al het levendige van de markt inmiddels al weer een stuk minder druk was geworden. Na een aantal andere toeristische stops zijn we weer terug gegaan naar Saigon voor een laatste overnachting. We gaan namelijk de volgende ochtend samen met Patrick naar Cambodja!