BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / De Wereldreis / Cambodja / Happy Island; Koh Rong

Happy Island; Koh Rong

Sihanoukville Cambodja Dare2Travel Otres Beach Backpacking Worldtrip TravelDe bekende kustplaats Sihanoukville is een logische stop wanneer je naar de eilanden Koh Rong of Koh Rong Samloem wilt gaan. We hebben vanuit Kampot voor 5 dollar een minivan gepakt richting Sihanoukville. Na 2 uur rijden werden we afgezet bij de rotonde bij Serendipity beach, heel herkenbaar vanwege de (lelijke) beelden van 2 gouden leeuwen. Hieromheen vind je de meeste accommodaties.  Na het inchecken bij onze accommodatie zijn we meteen wat gaan eten bij een restaurantje genaamd Nice food (aanrader! heel goedkoop en het eten is best nice ;)) Hierna zijn we naar het Serendipity beach gegaan en om eerlijk te zijn hadden we meer van dit strand verwacht, het strand is helemaal volgestampt met restaurantjes en cafe’s die allemaal hun eigen stuk strand hebben geclaimd en dat maakt het strand nog iets smaller dan het al is en iedereen probeert je binnen te halen voor een drankje of een strandstoel. Beter kun je naar Otres beach of Sohka beach en daar wellicht ook je accommodatie boeken als je besluit langer in Sihanoukville te blijven. S’avonds zijn we nog richting de nightmarket gelopen en hebben we wat gedronken in een van de vele bars. Ondanks het laagseizoen is er s’avonds altijd wel een partyscene en happy hour te vinden. Daniel en Patrick hebben daar ook nog een potje pool gespeeld met twee locals die heel veel hadden geoefend!

Koh Rong Cambodja Paradise Having Fun Dare2TravelDe volgende dag was het tijd om richting Koh Rong te gaan! Voor een retourticket met de Ferry vanuit Sihanoukville naar het eiland hebben wij 18 dollar betaald. Aangekomen op de pier van Koh Rong wordt je meteen al aangesproken door mensen van verschillende guesthouses die je accommodatie aanbieden. Wij hadden van te voren al een kamer gereserveerd bij Bong’s place. Vrijwel alle accommodaties op het eiland zijn vrij basic: geen warm water en alles is gemaakt van hout, de daken zijn half open dus een vrije toegang voor al het kruipende en vliegende ongedierte. Bij Bongs place hadden we een eigen 2-persoonskamer voor nog geen 10 dollar per nacht (laagseizoen). Geen luxe kamer maar dat kun je ook niet verwachten voor zo’n prijs. We kregen er bovendien gratis een katje bij die ons bed wel fijn vond liggen en ons elke keer opwachtte. Nadat we onze backpacks gedropt hadden op de kamer zijn we samen met Patrick en Marie een stukje langs het strand en de jungle gelopen. Op ongeveer 20 minuten lopen vonden we het mooiste en witste strand wat we tot nu toe hadden gezien in Azië! Paradise!

De volgende dag zijn we redelijk vroeg opgestaan en hebben we een boottrip geboekt om richting Koh Rong Samloem te varen en daar te gaan snorkelen. We zaten met een groep van 10 personen op de boot en de trip duurde ongeveer 6 uur. We vertrokken rond 1 uur en hebben gesnorkeld, gezwommen, vis gevangen en wat gegeten (waaronder de zelf gevangen vis van Daniel en Patrick). ’s Avonds toen het donker werd konden we het lichtgevend plankton zien, heel bijzonder! Eenmaal weer aan het vaste land hebben we wat gegeten en hebben we nog een dansje gedaan bij een lokaal feestje, vooral Patrick ging helemaal los en had de Cambodjaanse moves al snel onder de knie ;). Hierna nog even naar de Jungle Bar gegaan waar wat meer Internationale Muziek werd gedraaid. Koh Rong is een prima eiland om lekker een paar dagen te relaxen,  zwemmen, snorkelen en iedere avond is er wel een feestje te vinden. Met de relaxte eiland-sfeer en mooie stranden is het een plek die we niet hadden willen missen tijdens ons bezoek aan Cambodja!