BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / De Wereldreis / Maleisië / Island vibes op Langkawi

Island vibes op Langkawi

Vanaf het schiereiland Penang hopten we met de Ferry naar het eiland Langkawi. Binnen ongeveer 2,5 uur kwamen we aan in de haven van dit Paradijselijk eiland. Vanaf dit punt was het nog een half uur rijden naar de accommodatie en aangezien er geen openbaar vervoer is op Langkawi probeerden we een taxi te regelen. Het duurde erg lang voordat we een taxi hadden die ons voor een redelijke prijs wilde brengen. De mensen zijn hier wat stug en je kunt niet echt afdingen omdat ze weten dat de taxi de enige vorm van openbaar vervoer is op het eiland. Uiteindelijk hebben we een taxi kunnen delen met twee Nederlandse vrouwen waar we onderweg gezellig mee hebben gekletst.

We hadden van te voren een kamer geboekt bij Cassa Kaseh Guesthouse. Deze was net nieuw en ligt op ongeveer een kwartiertje lopen vanaf het centrum en het bekende en drukke Pantai Cenang beach. Wij vonden Pantai Cenang zeker niet het mooiste strand van Langkawi, maar je kunt er wel actieve dingen doen zoals een jetski huren, parasailen en andere watersporten. Het centrum van Langkawi is niet zo groot en bestaat eigenlijk uit een lange weg waar winkeltjes en restaurantjes zitten. Ook is er een taxfree shoppingmall waar vooral veel alcohol en sigaretten worden verkocht. En dit is echt stukken goedkoper dan in Nederland! Inslaan dus! :p We vonden het best vreemd dat dit uitgerekend hier zo goedkoop is. Het eiland is namelijk streng islamitisch. Zelfs in onze kamer hing een bordje met de waarschuwing dat er geen alcohol toegestaan is.

Langkawi Skybridge Maleisië Dare2Travel Backpacken Wereldreis Reizen GondolaOmdat we het centrum al snel gezien hadden besloten we de volgende dag een scooter te huren om de rest van het eiland te verkennen. Op Langkawi bevindt zich een van de hoogste en meest steile kabelbaan (gondola) ter wereld. Ook kun je vanaf het hoogste punt over de skybridge lopen. Met natuurlijk een mooi uitzicht over het eiland!

Een tip voor als je deze attractie wilt bezoeken: ga er vroeg heen! Wij moesten er nog even een stukje voor rijden met de scooter en bij aankomst stond er al een rij van 1,5 uur! Het ticket voor de kabelbaan was inclusief entree voor de skydome. Dit was een soort van 3d ritje in een achtbaan, nogal misselijk makend vond Daniel haha. Hierna moesten we nog even in de rij staan en toen werden we met een stuk of 6 mensen in een gondola gezet. Al vrij snel gingen we stijl omhoog richting de skybridge. Onderweg hadden we een goed uitzicht op de waterval en op het eindpunt stapten we uit de gondola voor de skybridge! Hier moesten we wel weer een apart ticket voor halen en een stukje klauteren over een pad door de begroeing, maar het was het waard! De brug is superhoog met een paar glasplaten in de vloer zodat je het idee hebt dat je er haast doorheen valt! Let op: Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees.. 😉

Langkawi Rhu Beach Maleisië Dare2Travel Backpacken Wereldreis ReizenEenmaal beneden stapten we weer op de scooter om nog een aantal strandjes te verkennen! Het mooiste strand vonden wij zeker weten Rhu Beach. Het strand ligt in een beschermd gebied en voordat we dit gebied in mochten met onze scooter moesten we ons registreren en we kregen een A4tje mee met een aantal regels. Het strand zag er dan ook uit als een paradijsje! Mooi, schoon en helderblauw water en het was er niet erg druk. Er was een tentje waar je terecht kon voor een verkoelend drankje en natuurlijk een heerlijke jonge kokosnoot! Vanaf dit strand kun je ook een mooie sunset zien!

Na een heerlijk relaxte tijd op Langkawi was het voor ons weer tijd om het vliegtuig te pakken naar de moderne westerse wereld in… Singapore !