BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / De Wereldreis / Thailand / Op Bezoek in Hua Hin

Op Bezoek in Hua Hin

Na de indrukwekkende Angkor Wat was het tijd voor ons om terug te gaan naar de stad waar we 12 Augustus aan onze wereldreis zijn begonnen: Bangkok! Vanuit hier gaan we het zuiden van Thailand ontdekken en kan het eilandhoppen gaan beginnen! We besluiten om 2 nachtjes in Bangkok te blijven in het Loftel hostel. We hebben een volle dag in Bangkok die we vooral doorbrengen in de shopping malls aangezien we de 1e keer al cultuur hebben gesnoven in deze stad. We vonden het jammer dat we geen onderwater foto’s konden maken, dus zijn we gaan shoppen voor een goedkope versie van de GoPro, de SJcam. Mocht je uiteindelijk zelf ook een Sjcam willen aanschaffen, let goed op voor de neppe varianten! In het MBK slagen we uiteindelijk na veel (en lang!) onderhandelen voor een SJ4000 WiFi!

Hua Hin Thailand Backpacken Wereldreis Dare2Travel Phraya Nakhon CaveDe volgende dag vertrekken we met de trein richting Hua Hin, een stadje ten zuiden van Bangkok, waar we Leen en Riet gaan opzoeken! De voormalige overburen van Nancy zijn daar inmiddels 2 jaar geleden definitief gaan wonen en hebben ons uitgenodigd om in hun mooie Orchid Villa te verblijven. Na een treinreis van ongeveer 4 uur (slechts 40 bath, 1 euro!) komen we aan op het station in Hua Hin waar Leen en Riet al op ons staan te wachten. Erg leuk om hen hier in Thailand te zien en bij te kletsen. Eenmaal bij hen thuis krijgen we een rondleiding door de villa, super mooi en ruim met wel 3 slaapkamers en een prachtige tuin met zwembad. We begrijpen heel goed dat ze hun huis in Nieuwerkerk hebben ingeruild voor het leven Hua Hin Thailand Backpacken Wereldreis Dare2Travel Phraya Nakhon Cave Mongkonin het warme Thailand! Wat was dit fijn om even wat meer luxe te hebben na onze afgelopen maandjes in redelijke budget accommodaties. De dagen erna gaan we erop uit om de stad Hua Hin zelf te verkennen en nemen Leen en Riet ons mee om de omgeving van de stad te bekijken. Deze is ook zeker de moeite waard om te zien! We komen langs een aantal grotten, waaronder ook de Phraya Nakhon Cave. Na een flinke hike van 2 km komen we aan bij deze grot waar zich een tempel in bevind. Onderweg komen we ook nog een paar schattige aapjes tegen en hebben we een supermooi uitzicht over de kust. De laatste dag gaan we langs de Wat Huay Mongkol, een indrukwekkend en levensgroot beeld van een bekende Monnik in Hua Hin. In de middag durft Daniel het eindelijk aan om naar de kapper te gaan in het winkelcentrum van Hua Hin (het werd wel tijd ook!). Een korte coupe later en een gezellige laatste avond met Leen en Riet was het alweer tijd om op de nachttrein te stappen naar het Khao Sok National Park. We hebben genoten van onze tijd bij Leen en Riet en zijn erg door hun verwend! Wat een lieve en gastvrije mensen zijn het toch!