BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / De Wereldreis / Laos / Sabaidee Luang Prabang

Sabaidee Luang Prabang

Bij aankomst in het centrum van Luang Prabang was het even zoeken naar een hostel en moesten we een aardig eind lopen met onze backpacks op onze rug. Gelukkig was het niet zulk warm weer (lees: bloedhitte!) en waren we ook niet drijfnat van het zweet na een paar minuten lopen (lees: doorweekt!). Toen we uiteindelijk aangekomen waren bij het hostel (Khammany Inn) bleek de kamer nogal tegen te vallen maar omdat we geen zin hadden om verder te zoeken hebben we voor een redelijke prijs 1 nacht geboekt en besloten we om zonder backpack even verder te zoeken naar een hostel voor de rest van onze tijd in Luang Prabang. We zijn uiteindelijk bij Namkhan Riverside Guesthouse terecht gekomen. Mooie kamer en vriendelijke gastheren (Ben & Bill) waar je een gezellig praatje mee kon houden. We ontmoeten daar ook Karen en Jack, een Amerikaans stel die we herkenden van de 2 dagen op de Slow Boat. Super aardige mensen en het was erg leuk om verhalen uit te wisselen.

Kuang Si Waterval Laos Dare2TravelLuang Prabang is een rustige stad zonder al te veel verkeer. Er zijn gezellige restaurantjes, winkeltjes, en er is iedere dag een avondmarkt in het centrum. Nadat we het stadje hadden gezien hebben we een scooter gehuurd om de verdere omgeving te kunnen ontdekken. Op een klein half uurtje rijden bevind zich de Kuang Si waterval. Deze waterval is nog veel indrukwekkender dan de Erawan waterval die we in Thailand hadden bezocht! Het water heeft een hele mooie blauwe kleur waar je ook in kunt zwemmen. Helaas was het die dag dat wij gingen niet zulk mooi weer en hebben wij het zwemmen achterwege gelaten. Wel hebben we een goede klim naar de top van de waterval gemaakt waar we een heel mooi uitzicht hadden!

Eenmaal beneden begon het zo hard te regenen dat de weg naar de waterval in een kleine rivier veranderde. We hebben toen maar een klein uurtje gewacht voordat we op de scooter sprongen en terug naar de stad reden.

Big Brother Mouse Dare2Travel Laos Luang PrabangWe hadden gelezen over een heel leuk initiatief in Luang Prabang. De organisatie heet Big brother Mouse en zet zich in voor kinderen en jongeren in Laos die de Engelse taal willen leren. Met hulp van vrijwilligers kunnen zij op een leuke en interactieve manier hun Engels oefenen. Als je als toerist zijnde hier aan bij wilt dragen is het mogelijk om langs te gaan en een praatje te maken met de studenten. Wij hebben een avondje doorgebracht bij Big brother mouse en hier hebben wij hele  leuke gesprekken gehad met een aantal kinderen en jongeren. Ze waren allemaal super leergierig en vriendelijk en waren ook erg in ons geïnteresseerd. Op onze beurt was het weer erg leuk om wat te weten te komen over hun cultuur en gewoontes. Super dat we hen op deze manier konden helpen! En we hebben er ook een aantal vrienden uit Laos aan over gehouden.

Na het ontdekken van een sportschool in de buurt van ons guesthouse konden we het niet laten om even een uurtje te knallen! We hebben gemerkt dat het op reis best lastig kan zijn om de gezonde levensstijl door te zetten. We doen met enige regelmaat zelf oefeningen op onze kamer, zoals Jimi die hier heeft omschreven in het gastartikel “Hoe blijf je fit op reis”. Maar toch missen wij de benodigde fitnessapparatuur en de kilo’s bovenop het eigen lichaamsgewicht. Gelukkig konden we dus even los in de Mister Muscle gym in Luang Prabang! De dagen erna voelden we ons pijnlijk maar voldaan door de stevige spierpijn.

Na onze leuke tijd in het Noorden van Laos was het alweer tijd om op het vliegtuig te stappen voor onze vlucht naar Hanoi, Vietnam!