BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates

Wereldreis Blog

Wil je ons wereldreis blog volgen? We zullen hier al onze ervaringen en avonturen met je delen! Aan de hand van onderstaande map kun je onze wereldreis blog van begin tot eind bekijken, we hebben deze natuurlijk gekoppeld aan onze verschillende bestemmingen!

Veel lees en kijk plezier!

Groetjes, Nancy & Daniel

Recente berichten over ons avontuur!

december, 2017

• 23 december

20% Korting Vrijbuiter

Vrijbuiter Kortingscode (20% Korting!) Op het moment dat we besloten hadden dat we een wereldreis gingen maken, wisten we vrijwel direct waar we terecht konden voor onze backpack spullen! De dichtstbijzijnde winkel voor ons was de gigantische vrijbuiter shop in Gouda! Zo zijn er nog een aantal vestigingen verspreid door ...

augustus, 2016

• 22 augustus

Thailand Accommodaties – Onze Aanraders!

Ben je benieuwd naar onze ervaringen over de Backpackers Hostel(s) & Guesthouses in Thailand? Wij zullen hier onze ervaringen delen over onze backpackers hostel(s), dit zullen voornamelijk budget hostels zijn. We houden er wel van om af en toe privacy te hebben en natuurlijk willen we in schone accommodaties verblijven. ...

mei, 2016

• 20 mei

De Adembenemende Filipijnen

De Filipijnen Cebu City Bohol Palawan El Nido Puerto Princesa Dare2Travel Wereldreis Backpacken Reizen Sinulog Carnaval Kawasan Waterval Tarsier

Met het plannen van onze wereldreis hadden we de Filipijnen in eerste instantie niet ingepland. Naarmate we er meer over te weten kwamen en op aandringen van Nancy, hebben we er toch voor gekozen om af te reizen naar deze mooie eilanden archipel! 😛 Het land heeft daarnaast ook Spaanse ...

• 10 mei

How to: Visum Verlengen Indonesië

Visum verlengen indonesie wereldreis backpacken reizen visumdienst dare2travel

Visum Verlengen Indonesië  Je wilt net als ons je visum verlengen omdat 30 dagen niet genoeg is right? We geven je groot gelijk, Indonesië is zo immens groot en er valt zoveel te doen en te bewonderen! Voordat we ons visum zijn gaan verlengen in Mataram (Lombok), hebben we ons ...

december, 2015

• 22 december

Feestdagen op Bali & Gili Trawangan!

Dare2Travel Feestdagen Bali Gili Air Gili Trawangan Indonesië Wereldreis Backpacken Reizen Wanderlust Monkey Forest Ubud

Tijdens de feestdagen staat natuurlijk het samen zijn met familie en vrienden centraal. We gaan daarom het eiland Bali en de Gili’s gedurende 3,5 week niet alleen ontdekken: Mijn tweelingzus Jane komt ons hier namelijk opzoeken en gaat Kerst en Oud & Nieuw met ons vieren! We hebben er onwijs ...

• 13 december

PADI @ Gili Air

Nancy Dare2Travel Duiken Padi open water Gili air indonesie wereldreis backpacken reizen

Nadat we ons visum hadden verlengd op Lombok hadden we nog een paar dagen de tijd voordat we op Bali moesten zijn. Tijd voor iets wat ik al heel lang wilde doen: Mijn PADI duikcertificaat halen! Van te voren had ik onderzoek gedaan naar de verschillende locaties en duikscholen, want ...

november, 2015

• 22 november

Welcome to the Big J!

Bromo Vulkaan Malang Dare2Travel Reizen Backpacken Wereldreis

Na een vluchtje van ongeveer 2 uur vanuit Medan landen we op de luchthaven van Jakarta. We pakten een Grabtaxi naar onze accommodatie. Grabtaxi of grabcar is een goedkoper alternatief voor ‘Uber’ en werkt gemakkelijk via een app op de telefoon. Onderweg kregen we alvast een indruk van de chaos ...

• 17 november

Orang Oetans & het immense Tobameer op Sumatra

Dare2Travel Indonesië Sumatra Lake Toba Tobameer Backpacken Reizen Wereldreis Orang Oetans

Bukit Lawang Nancy heeft er lang naar uitgekeken en nu is het eindelijk tijd om haar Indonesische roots te ontdekken! We zijn erg benieuwd naar de cultuur, mensen en vooral: het eten! Haha. Inmiddels mist Nancy het lekkere eten van haar moeder wel en is het de hoogste tijd voor ...

• 14 november

Westerse wereld midden in Azië!

Singapore Botanic Gardens Marina Bay Sands By NIght Wereldreis Backpacken Reizen

Welkom in de westerse wereld! Na een vlucht van 1,5 uur vanuit het paradijsje Langkawi, kwamen we aan op de luchthaven van Singapore. We keken onze ogen uit! Wat een verschil met de rest van Azië zeg! We hadden helemaal niet het gevoel dat we ons midden in Azië bevonden, ...

• 10 november

Island vibes op Langkawi

Langkawi Skybridge Maleisië Dare2Travel Backpacken Wereldreis Reizen Gondola

Vanaf het schiereiland Penang hopten we met de Ferry naar het eiland Langkawi. Binnen ongeveer 2,5 uur kwamen we aan in de haven van dit Paradijselijk eiland. Vanaf dit punt was het nog een half uur rijden naar de accommodatie en aangezien er geen openbaar vervoer is op Langkawi probeerden ...

• 7 november

Relaxte vibe in George Town

George Town Maleisië Street art Backpacken Reizen Wereldreis Dare2Travel

Vanuit de frisse Cameron Highlands zijn we gelukkig weer terug de warmte in! We reizen verder naar George Town, de hoofdstad van het (schier)eiland Penang. Zoals de naam al doet vermoeden is het een Engelse koloniale stad geweest. Tegenwoordig is het een multiculturele stad met vooral veel Chinezen. Er wonen ...

• 3 november

Taman Negara & Cameron Highlands

Taman Negara National Park Canopy Walk Dare2Travel Maleisië Backpacken Wereldreis Reizen

Vanuit Kuala Lumpur zijn we richting Taman Negara vertrokken. Het is beter om dit zelf te regelen dan dit te boeken bij NKS of HAN travel, want met het lokale openbaar vervoer betaal je een stuk minder. (Neem de trein/metro naar Titiwangsa station, pak voor 18,40myr (Maleisische ringgit) een bus ...

oktober, 2015

• 31 oktober

Selamat Datang; Malaysia!

Maleisië Petronas Towers Kuala Lumpur KL City Dare2Travel Backpacken Wereldreis reizen

Na een aantal weken Islandlife gaan we weer terug naar Citylife! We beginnen onze reis door Maleisië in de hoofdstad Kuala Lumpur. We verblijven 3 nachten midden in het Chinatown gedeelte van de stad, in het Rainforest Hotel. De accommodaties in dit deel zijn een stuk goedkoper dan in het ...

• 19 oktober

Oostkust Eilandhoppen; Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan

Koh Phangan Secret Beach Full Moon Party Thailand Backpacken Wereldreis Dare2Travel

Onze eerste stop aan de oostkust was het eiland Koh Samui. Het weer zat helaas niet echt mee tijdens deze dagen. Onder andere door de smog van de bosbranden die op dat moment in Zuid-Oost Azië heersten. Koh Samui is een stuk groter dan de rest van de eilanden en ...

• 17 oktober

Verliefd op Koh Phi Phi

Railay Beach Ao Nang Koh Phi Phi Backpacken Wereldreis Dare2Travel

Het langverwachte eiland hoppen is eindelijk daar en we beginnen in Ao Nang aan de westkust van Thailand. Hiervandaan kun je makkelijk de ferry pakken naar Koh Phi Phi, Koh lanta of Koh Lipe. Het kostte ons nogal wat tijd om er te komen vanaf Krabi. Dit omdat de minivan ...

• 12 oktober

Khao Sok Nationaal Park

Khao Sok National Park Thailand Backpacken Wereldreis Dare2Travel

Leen en Riet waren zo aardig om ons in de avond bij het treinstation van Hua Hin af te zetten. De nachttrein van Hua Hin naar Surat Thani viel enigszins mee, hoewel we 2e klas zaten met stoelen in plaats van bedjes. We hebben in ieder geval geen kakkerlak gezien ...

• 9 oktober

Op Bezoek in Hua Hin

Hua Hin Thailand Backpacken Wereldreis Dare2Travel

Na de indrukwekkende Angkor Wat was het tijd voor ons om terug te gaan naar de stad waar we 12 Augustus aan onze wereldreis zijn begonnen: Bangkok! Vanuit hier gaan we het zuiden van Thailand ontdekken en kan het eilandhoppen gaan beginnen! We besluiten om 2 nachtjes in Bangkok te ...

• 4 oktober

Tempel der Tempels; Angkor Wat

Siem Reap Cambodja Angkor Wat Tempel Dare2Travel Backpacken Wereldreis

Na een korte busrit met diverse stops onderweg om de bus wat voller te krijgen, zijn we aangekomen in Siem Reap. Onze laatste stop in Cambodja voordat we onze weg vervolgen naar het zuiden van Thailand! Op het moment dat we werden afgezet met de bus, kwamen we lokale tuktuk ...

• 2 oktober

Bamboo Train & Vleermuizen

Battambang Bamboo trein Bat cave Cambodja Backpacken Wereldreis reizen Dare2Travel

Op Koh Rong hebben we afscheid genomen van Patrick die daar nog wat langer zou blijven en een andere route zou pakken richting het noorden van Cambodja. Wij hebben de Ferry terug gepakt naar Sihanoukville en zijn meteen daarna op de nachtbus van VET gestapt naar het stadje Battambang. Vooral ...

september, 2015

• 29 september

Happy Island; Koh Rong

Koh Rong Cambodja Paradise Having Fun Dare2Travel

De bekende kustplaats Sihanoukville is een logische stop wanneer je naar de eilanden Koh Rong of Koh Rong Samloem wilt gaan. We hebben vanuit Kampot voor 5 dollar een minivan gepakt richting Sihanoukville. Na 2 uur rijden werden we afgezet bij de rotonde bij Serendipity beach, heel herkenbaar vanwege de ...